کد خبر: ۱۴۱۱۲     تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
چند درصد از نیرو و کارکنان سایت ها یا شبکه های اجتماعی بزرگی مانند یاهو، گوگل، فیس بوک، توئیتر و غیره را آسیایی ها تشکیل می دهند. حضور چه ملیت هایی در این شرکت ها برجسته تر است. اینها سئوالاتی هستند که در گزارش زیر به آنها پاسخ داده شده است.
اخیرا آمار جالب توجهی از  حضور زنان و مردان در شرکت های بزرگ فناوری و آی تی مانند گوگل، توئیتر، فیس بوک، لینکدین و ... منتشر شده که توجه مخاطبان بسیاری را برانگیخته است. بنا به مطلبی که با عنوان "گزارش چندگانگی" منتشر شده، مردان سفید پوست اروپایی بالاترین درصد کارکنان و همینطور مدیران ارشد شرکت های بزرگ آی.تی در سال 2014 میلادی را به خود اختصاص داده اند.

اکنون با ذکر آمار به  تفسیر جزئیات در این شرکت ها پرداخته می شود:

* زنان از مردان باز ماندند

آمارها نشان می دهد که زنان نیز همانند مردان در شغل های مرتبط به فناوری ظاهر شده و حضور چشمگیری نیز داشته اند اما هنوز با مردان فاصله چشمگیری دارند.

Hommes درصد مردان 

Femmes درصد زنان 


 

(pinterest یک سایت اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن عکس است که ظاهر گرافیکی آن شبیه به تابلوهای اعلانات است.)


* حضور در پست های مدیریتی میان زنان و مردان 

آمار مردان در جایگاه های مدیریتی به نسبت زنان نیز بیشتر است و همانطور که از جدول مشخص است، توئیتر بیشترین سهم را در میان سایر شرکت های فناوری به خود اختصاص داده است.

 




Hommes درصد مردان

Femmes درصد زنان 

 

حضور ملیت های مختلف

حضور آسیایی ها گاهی اوقات در برخی از رشته های فناوری و آی.تی چشم گیر است (برای مثال حدود60 درصد از کارکنان لینکدین را آسیایی ها تشکیل داده اند) سیاه پوستان (آمار کلی آنها به 12.2 درصد می رسد) و اسپانیایی ها نیز (3.16درصد از کل جمعیت شرکت های مذکور را تشکیل داده اند.)








 آمار سفید پوستان Caucasiens
آمار سیاه پوستان Noirs
 آماری مشترک Deux ou Plus 
آمار آسیایی ها Asiatiques 
آمار اسپانیایی ها Hispaniques 
 سایر ملیت ها Autres 



انتشار چنین آماری با هدف مشخص شدن جنسیت و همینطور ملیت کارکنان حاضر در شرکت های مشهور فناوری صورت گرفته تا اشاره ای به تنوع ملیت ها و جنسیت باشد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد