راه اندازی «پرتال جامع هوانوردی عمومی ایران» ؛ به زودی        عضویت در کانال تلگرام هیتنا      
کد خبر: ۱۵۴۳۹     تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
مذاکره با کشورهای اروپایی برای حمل گاز
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: نفتکش‌های ایران به عنوان بزرگترین ناوگان دنیا محسوب می‌شوند و اکنون این آمادگی وجود دارد تا بلافاصله پس از لغو تحریم‌ها، به بنادر اروپا بازگردند.

علی اکبر صفایی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: رفع تحریم‌ها شرایط بسیار مطلوبی را برای فعالیت نفتکش های ایرانی به ویژه در اروپا فراهم می‌سازد و اکنون اخبار خوبی از برنامه رفع تحریم‌ها در روزهای آینده به گوش می‌رسد.

وی اضافه کرد: شرکت ملی نفتکش برنامه ریزی‌های مختلفی را برای فعالیت در شرایط پساتحریم آماده ساخته و اکنون در نظر است از ظرفیت‌های داخلی که در دوران تحریم ایجاد شده در شرایط پساتحریم استفاده بهینه به عمل آید و آن را گسترش داد و در عین حال مذاکرات متعددی با شرکای خارجی سابق و جدید نیز انجام شده است.

حمل ۷۰ میلیون تن انواع محصولات نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: مهرماه امسال بیش از ۷۰ میلیون تن انواع محصولات نفتی و گازی به بازارهای مقصد حمل شده است.

وی اضافه کرد: شرکت ملی نفتکش آماده انتقال نفت مازاد صادراتی در پساتحریم است و ظرفیت ناوگان نفتکش‌های ایرانی ۱۵.۵ میلیون تن است که از بیش از ۹۵ درصد آن استفاده می‌شود.

تحریم نفتکش‌های ایران در گام اول لغو می‌شود

صفایی در پاسخ به پرسشی درباره زمان لغو تحریم‌های نفتکش‌های ایرانی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تحریم‌های مربوط به نفتکش‌ها و همه صنعت نفت در گام اول برداشته می‌شود.

وی اضافه کرد: مشکلی در استفاده از خدمات بیمه‌ای در پساتحریم وجود ندارد و بلافاصله امکان استفاده از آنها فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: اکنون نفتکش‌های ایرانی در همه بازارهای جهانی رفت وآمد دارند و به دلیل اعمال تحریم توسط اتحادیه اروپا، امکان فعالیت در آن منطقه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شرایط پساتحریم که امکان رفت و آمد نفتکش‌های ایرانی به قاره اروپا فراهم شود، اولویت نخست به مشتریان سنتی مانند اسپانیا، یونان، هلند و فرانسه داده می‌شود.

مشارکت ایران با کشورهای اروپایی در بخش صادرات ال.ان.جی

صفایی درباره فعالیت در حوزه ال.ان.جی (LNG - صادرات گاز طبیعی از طریق مایع سازی) گفت: یکی از سیاست‌های این شرکت تنوع بخشی در فعالیت‌ها است ،به گونه‌ای که قصد داریم در بخش اف.ال.ان.جی(FLNG - شناورهای مایع سازی گاز طبیعی)، ال.ان.جی و اف.پی.اس.اُ(FPSO - کشتی شناور پالایشگاهی) نیز فعالیت کنیم.

وی تاکید کرد: آمادگی لازم وجود دارد تا با شرکت‌های بزرگ خارجی در بخش انرژی مشارکت به عمل آید و از مذاکره با شرکت‌های فرانسوی، آلمانی و بلژیکی خبر داد و گفت: مذاکرات در پساتحریم به صورت جدی تر دنبال می‌شود.

۷۰ حمله ناموفق دزدان دریایی به نفتکش‌های ایران

صفایی درباره حمل دزدان دریایی به نفتکش‌های ایرانی نیز گفت: سال ۲۰۱۵ حدود ۷۰ حمله به نفتکش‌های ایرانی صورت گرفت که همه آنها ناموفق بودند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش افزود: سال ۲۰۱۵ تعداد حملات دزدان دریایی در خلیج عدن بسیار افزایش یافت، اما به دلیل حضور نظامیان آموزش دیده هیچیک از این حمله‌ها موفق نبود.

وی ادعای مسدودسازی تنگه باب المندب توسط کشور جیبوتی را رد کرد و گفت: تنگه باب المندب یک آبراه بین المللی است و براساس قوانین بین المللی هیچ کشوری نمی‌تواند در مسیر رفت وآمد کشتی و نفتکش‌ها مانع تراشی کند.

حضور شخصیت‌ها و نمایندگان کشورهای اروپایی در تهران

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: قرار است بیش از ۲۹۳ شخصیت و شرکت خارجی در همایش بین المللی سالگرد تاسیس این شرکت حاضر شوند و بیشتر مهمانان خارجی از کشورهای اروپایی به تهران خواهند آمد .

وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده ،برخی از مسئولان ارشد کشورهای اروپایی و یا وزیران آنها در این همایش حضور پیدا می کنند.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که ظرفیت ناوگان نفتکش در ابتدای برنامه پنجم توسعه ( ۹۴- ۱۳۹۰ ) بیش از ۱۱ میلیون تن بود و انتظار می‌رفت تا پایان برنامه به رقم ۱۸ میلیون تن برسد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
نظرسنجی
دلایل توسعه نیافتن هوانوردی عمومی در کشور را در چه می دانید؟
کمبود زیرساخت های مناسب
آشنایی محدود مردم با هوانوردی عمومی
عدم حمایت مناسب دولت
گستردگی غیرضروری مناطق پروازممنوع
عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در هوانوردی عمومی
قوانین دست و پا گیر در این حوزه