راه اندازی «پرتال جامع هوانوردی عمومی ایران» ؛ به زودی        عضویت در کانال تلگرام هیتنا      
کد خبر: ۱۵۴۹۸     تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
بلومبرگ گزارش داد:
آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد مازاد عرضه جهانی نفت در نیمه نخست سال‌جاری میلادی به طور متوسط به یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز برسد.

به نقل از پایگاه خبری «بلومبرگ»، آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرد: مازاد عرضه جهانی نفت در نیمه نخست سال جاری میلادی بیشتر از برآوردهای قبلی خواهد بود.

در همین حال، آژانس بین المللی انرژی گزارش داد: به دلیل افزایش تولید نفت ایران و عراق علیرغم کاهش تقاضا جهانی، انتظار می‌رود که مازاد تولید نفت در روز به طور متوسط به یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه برسد که این می‌تواند خطر کاهش قیمت نفت را دربر داشته باشد، این در حالی است که ماه گذشته میلادی رقم ۱.۵ میلیون بشکه به عنوان مازاد عرضه جهانی نفت در روز بر آورد شده بود.

همچنین با لغو تجریم‌های ایران و افزایش تولید نفت این کشور، رسیدن تولید عراق نزدیک به رکورد و ادامه روند افزایشی تولید نفت عربستان سعودی از جمله عوامل افزایش مازاد عرضه جهانی نفت هستند.

بر همین اساس آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی ۲۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۳۲.۶۳ میلیون بشکه رسید که ۹۰۰ هزار بشکه بیش از نیاز جهانی از طرف این سازمان تولید شده است.

تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۲.۹۹ میلیون بشکه رسید، همچنین تولید نفت عراق ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش داشت و به ۴.۳۵ میلیون بشکه رسید و انتظار می رود این میزان در آینده باز هم افزایش داشته باشد.

عربستان سعودی در ماه گذشته میلادی تولید نفت خود را ۷۰ هزار بشکه در روز افزایش داد و به ۱۰.۲۱ میلیون بشکه رسید. همچنین در ماه گذشته میلادی تولید نفت غیر اوپکی در مقایسه با ماه قبل از آن ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داشت و انتظار می رود تولید نفت آنها در سال جاری میلادی ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
نظرسنجی
دلایل توسعه نیافتن هوانوردی عمومی در کشور را در چه می دانید؟
کمبود زیرساخت های مناسب
آشنایی محدود مردم با هوانوردی عمومی
عدم حمایت مناسب دولت
گستردگی غیرضروری مناطق پروازممنوع
عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در هوانوردی عمومی
قوانین دست و پا گیر در این حوزه