راه اندازی «پرتال جامع هوانوردی عمومی ایران» ؛ به زودی        عضویت در کانال تلگرام هیتنا      
کد خبر: ۱۵۵۰۱     تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
با مذاکراتی که بین شرکت MOL مجارستان و مسئولان صنعت نفت ایران شده است صادرات نفت خام ایران به این کشور در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

اخیرا با مذاکراتی که بین شرکت MOL مجارستان و مسئولان صنعت نفت ایران شده است، صادرات نفت خام ایران به این کشور در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

به طوری که قرار است نفت ایران از طریق خط لوله آدریاتیک ( خط لوله نفتی و گازی که از آذربایجان به اروپا احداث شده است) به مجارستان برسد.

یکی از مدیران این شرکت مجارستانی اعلام کرده است، با افزایش تولید نفت ایران مجارستان می‌تواند یکی از مشتریان اروپایی نفت ایران باشد، این شرکت مجارستانی که بخش عمده نفت خام خود را از روسیه وارد می‌کند، امسال ٢٠ درصد از نیاز خود را از منابع دیگر و از طریق خط لوله آدریاتیک تامین کرده است.

بررسی‌ها نشان می دهد مجارستان پیش از تحریم‌های نفتی، از ایران نفت خام خریداری نکرده است و اگر صادرات نفت خام به این کشور اجرایی شود، می‌توان گفت نفت ایران برای اولین بار است که به مجارستان می رسد.

اخیرا یک منبع آگاه با اشاره به افزایش تولید حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت ایران در روز گفته بود: از ابتدای بهمن ماه تولید نفت ایران افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این نفت هم اکنون ذخیره‌سازی می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است بخشی از افزایش تولید نفت ایران ذخیره شود، تا بتوانیم در فرصت مناسب صادر کنیم.

این منبع آگاه تصریح می‌کند: نفت ذخیره شده قرار است به کشورهای اروپایی که قبلا مشتری ایران بودند صادر شود، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته احتمالا اولین مقصد اروپایی نفت ایران کشور یونان است.

همچنین وزیر نفت نیز با اشاره به صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی گفته بود قرارداد فروش ١٦٠هزار بشکه نفت خام ایران به شرکت فرانسوی توتال ٢٧ بهمن ماه اجرایی می‌شود،که بر اساس قرارداد امضا شده میان شرکت ملی نفت ایران و توتال، این شرکت فرانسوی روزانه ١٦٠ هزار بشکه نفت خام ایران را خریداری می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
نظرسنجی
دلایل توسعه نیافتن هوانوردی عمومی در کشور را در چه می دانید؟
کمبود زیرساخت های مناسب
آشنایی محدود مردم با هوانوردی عمومی
عدم حمایت مناسب دولت
گستردگی غیرضروری مناطق پروازممنوع
عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در هوانوردی عمومی
قوانین دست و پا گیر در این حوزه