راه اندازی «پرتال جامع هوانوردی عمومی ایران» ؛ به زودی        عضویت در کانال تلگرام هیتنا      
کد خبر: ۱۵۵۳۱     تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
قدیمی ترین نمایشگاه صنایع هوایی جهان
پنجاه و دومین نمایشگاه هوایی پاریس از 29 خرداد تا 5 تیرماه سال آینده برگزار می شود.

پنجاه و دومین نمایشگاه هوایی پاریس از 29 خرداد تا 5 تیرماه سال آینده برگزار می شود.

نمایشگاه هوایی پاریس قدیمی ترین نمایشگاه صنایع هوایی جهان می باشد که در سال ۱۹۰۹ میلادی پایه گذاری شده است.

پنجاه و یکمین نمایشگاه هوایی پاریس، ۲۵ تا ۳۱ خرداد سال گذشته با حضور ۱۲۰ هواپیمای مختلف و بیش از ۲۲۶۰ شرکت مختلف از ۴۷ کشور جهان برگزار شد. نمایشگاه امسال میزبان ۳۵۱ هزار بازدیدکننده بود که از این حیث ۱۱ درصد نسبت به نمایشگاه هوایی دو سال پیش رشد داشت، هرچند ازنظر دریافت سفارش افتی نسبی را نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌داد.

نمایشگاه هوایی پاریس هر دو سال یک‌بار در فرودگاه لوبورژه واقع در حومه پاریس برگزار می‌شود و در کنار نمایشگاه هوایی فارنبروی انگلیس یکی از دو نمایشگاه هوایی قدیمی و مهم جهان هوانوردی شمرده می‌شود. نمایشگاه امسال پاریس از خیلی جهات در شرایطی بسیار متفاوت برگزار می‌شد؛ خصوصاً اینکه به دنبال افزایش تنش‌های غرب و روسیه بر سر بحران اوکراین، روس‌ها حضوری کمرنگ در نمایشگاه داشتند. به‌علاوه شرکت‌های آمریکایی‌ها هم به‌جز بوئینگ، از همیشه کمرنگ‌تر در نمایشگاه حاضر بودند.

در پایان نمایشگاه ایرباس موفق به ثبت سفارش یا توافق برای فروش ۴۲۱ فروند هواپیمای مختلف به ارزش ۵۷ میلیارد دلار شد حال‌آنکه بوئینگ سفارش ۳۳۱ فروند هواپیما به ارزش حدودی ۵۰ میلیارد دلار دریافت کرد. البته موفقیت ایرباس در مقابل بوئینگ در نمایشگاه امسال پاریس چندان دور از ذهن نبود خصوصاً که نمایشگاه پاریس حتی بیش از فارنبرو تم اروپایی و همسو با ایرباس دارد. بااین‌حال هنوز خیلی زود است که این پیروزی را موفقیتی تمام‌عیار برای ایرباس به شمار آوریم، خصوصاً اینکه بسیاری از هواپیماهای این شرکت سفارش‌هایی کمتر از چیزی که انتظار می‌رفت دریافت کردند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
نظرسنجی
دلایل توسعه نیافتن هوانوردی عمومی در کشور را در چه می دانید؟
کمبود زیرساخت های مناسب
آشنایی محدود مردم با هوانوردی عمومی
عدم حمایت مناسب دولت
گستردگی غیرضروری مناطق پروازممنوع
عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در هوانوردی عمومی
قوانین دست و پا گیر در این حوزه